Tuesday, May 11, 2010

Kotak - Simbol Rasuah Di Malaysia????

            Salam Sejahtera Untuk Semua!

            Senator Ezam Mohd Nor  tahniah jugalah dari saya! Nampaknya impian Ezam untuk membawa kotak ke Putrajaya tercapai juga akhirnya! Tapi pembaca semua kena tanyalah kotak apa? Kotak buah ke? Atau kotak air mineral ke.. Kotak katak ke!
Pada awalnya Ezam dengan emej ala-ala DSAI cara dia berpidato sering menyebut dokumen yang ada padanya berkotak-kotak tentang rasuah pemimpin umno!

             Sekarang kotak-kotak yang didakwa mempunyai berpuluh-puluh dokumen rasuah yang dilakukan oleh kepimpinan umno itu dah disimpan muzium ke atau dulu sekadar bercakap untuk meraih populariti atau memang ezam ni kaki pembohong?

                Dalam kotak ini ada apa? Ini adalah kotak TM, sudah tentu didalamnya ada telefon. Telefon yang dah tidak popular pada kita semua.  


                     Ini ialah kotak yang dimiliki oleh JVC, pengeluar camera video. Didalamnya dah tentu ada kamera video yang membolehkan kita ambil foto atau pun gambar video!!

         

                           Ini kotak apa?   Ini  kotak biskut.... emm sedap!   Ezam dimana kau...?

Cari! Cari Ezam dimana? Jangan-jangan Ezam dah tertimbus dengan beribu-ribu dokumen yang sudah dikeluarkan dari kotak-kotak yang dikatankan berkotak-kotak itu?   Lekas cari Ezam!  Mana kotak dokumenyang Ezam dakwa ada berkotak-kotak itu....Disini kot... jeng....jeng...!


 Eh eh  Ezam !??? Kenapa sampai begini jadinya? Dalam kotak tak ada dokumen tapi ada Senator Ezam Mohd Nor! 
Oklah  Ezam... buatlah apa yang kau fikirkan patut. Allah itu maha adil.....









2 comments:

zeyrulez said...

salam ziarah... =) nice blog...
visit my blog back eh.. tq
http://kongsi4all.blogspot.com

zulkbo said...

salam..
sudah masukkan dalam
my blog list..
kenapa blog saudara?
di locked oleh ......ke?
agaaknya isu panas belaka
ni..simpati pada anda..

Komen