Friday, December 30, 2011

Kenyataan Ku Li Tentang Shahrizat....

.... "Shahrizat sepatutnya dibuang. Termasuk beberapa orang menteri yang nama mereka telah busuk ditelinga orang ramai. Tetapi Najib senyap membisu," katanya. 

Kuliah Jumaat Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat


Thursday, December 29, 2011

Bila Sudah Terdesak..., pagar setinggi Langitpun boleh lepas...

    Begitulah tindakan sesiapapun, bila diri sudah terdesak.., fitnah sudah menjadi permainan, sebab itu politik pada pandangan mereka cukup kotor dan jijik, politik ditinggakan ditangga masjid!

Boleh Dijadikan Hujah kepada Idris Jusoh..., katanyaa Pas yang Celaru...?


Mengapa MCA, bukan Umno anjurkan seminar hudud?

PAS merasa hairan, apabila BN yang dipimpin Umno mengizinkan rakannya MCA menganjurkan seminar hudud. Manakala Umno, teras BN yang dinobatkan para pemimpinnya sebagai parti Islam ketiga terbesar di dunia, tidak tampil ke hadapan untuk memperkenalkan hukum Islam yang diwajibkan kepada penganut Islam walaupun memimpin negara.

Tuesday, December 27, 2011

Saturday, December 24, 2011

Berjalan kedepan, bukan kebelakang


Apakah ini mainan DBP!
Kenapa baharu?!  Tidak baru??
                  Sebelum datang permasalahan PPSMI, beberapa tahun yang lalu, ada pembaca (masih bergelar pelajar diwaktu itu) mengeluh dan bimbang dengan ejaan bahasa Melayu yang mempunyai sukukata yang panjang jika nak dibandingkan dengan bahasa Inggeris, sebagai contoh new, dalam bahasa Inggeris tiada sukukata bila menyebutnya. Tetapi ejaan dalam bahasa Melayu mempunyai sukukata,  contohnya (ejaan lama) baru – 2 sukukata, ba ru, sebagai contoh keluhan pembaca yang mengutarakan perbezaan masa dan ruang ketika menjawab kertas peperiksaan bertulis. Seperti karangan contohnya!

Thursday, December 22, 2011

Dr Hasan Ali Hilang Arah

Hanya nampak  Pas yang salah

Hasan Ali Tegur PAS
(benarlah peribahasa orang Melayu:"Kuman diseberang nampak, tapi gajah didepan mata tak  nampak")

            Pada Rabu yang lalu (21.12.2011), saya terbaca (saya tak beli) akhbar Utusan UMNO  yang mengulas siar kenyataan Hasan Ali dengan nada  yang berpihak kepada sebuah parti yang tidak pernah disertai oleh Dato Dr Hasan sendiri walaupun beliau pernah berkhidmat dengan kerajaan  berpuluh tahun lamanya.

Tuesday, December 13, 2011

Liwat II : Ucapan Najib boleh pengaruhi mahkamah

16 Muharram 1433H. [MOD] - KUALA LUMPUR, 12 Dis: Peguam Karpal Singh dalam hujah penggulungannya pagi tadi mendakwa ucapan Datuk Seri Najib pada Perhimpunan Agung Umno lalu yang menyerang Datuk Seri Anwar adalah campur tangan berat dalam kes Liwat II. Tindakan itu juga ujarnya bukan sahaja menghina mahkamah malah boleh mempengaruhi keputusan yang akan dibuat. Sementara itu, Anwar yang ditemui juga turut menyatakan pendirian sama dan mahu mahkamah mengambil perhatian berhubung perkara itu. "Melihat kepada perbicaraan sebelum ini kita telah menyediakan segala bukti yang mencukupi dan fakta yang jelas terhadap kes tersebut.
"Tetapi apa yang dilakukan tadi Peguam Karpal Singh telah menyatakan bahawa ucapan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pada Perhimpunan Agong Umno yang lalu telah menyerang saya secara terus," kata Anwar ketika mahkamah berehat seketika tengah hari tadi. "Ini dilihat sebagai menghina perjalanan perbicaraan kes hari ini dan ia dilihat dapat mempengaruhi rakyat serta keputusan yang akan dibuat nanti," katanya yang juga ketua pembangkang. Selain itu, pada penggulungan pagi tadi, Karpal turut mendesak mahkamah memanggil semula Timbalan Pendakwa Raya, Farah Azlina dan penuduh Saiful Bukhari bagi memastikan keputusan perbicaraan dapat dijatuhkan dengan adil. Menurut Karpal, mereka perlu dipanggil kerana sehingga kini kedua-duanya belum menafikan hubungan di antara mereka berdua. Hubungan antara Farah dan Saiful menurut Karpal, membolehkan Saiful mempunyai akses kepada kertas pendakwaan. Dalam pada itu, perbicaraan liwat II yang bermula hari ini di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur akan mendengar penggulungan hujah kedua-dua pihak. Hujahan yang sepatutnya dijadualkan pada 23 hingga 24 November lalu berlangsung hari ini di hadapan hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah. Anwar, 64, dibicarakan atas tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan, 26, di unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, No. 99, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara antara jam 3.01 petang dan 4.30 petang, 26 Jun 2008. Turut hadir mendegar penghujahan hari ini adalah Presiden PKR, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail, Ahli Parlimen Indera Mahkota, Azan Ismail; Ahli Parlimen Balik Pulau, Yusmadi Yusoff; Ahli Parlimen Batu, Tian Chua; dan Ahli Parlimen Sungai Petani, Johari Abdul. Tiba lebih awal adalah Pengarah Biro Guaman PKR, Latheefa Koya, Naib Presiden N Surendran, dan Ketua AMK Shamsul Iskandar Mohd Akin.

Friday, December 9, 2011

Saturday, October 15, 2011

Sultan Brunei Nak Laksana Hudud! Umno nak komen?!



                                                                



Nik Abdul Aziz Nik Mat
‎[admin] Jika tidak kerana keegoan Umno yang terlampau mengutamakan sentimen politik, pada adatnya negara kita sudah pun memiliki undang-undang khusus menangani gejala murtad. Paling lewat pun pada sekitar awal 90-an dulu, sudah ada usaha secara serius dan bersaluran oleh PAS untuk membuka jalan perbahasan secara positif dan signifikan ke arah penggubalan suatu undang-undang berkaitan murtad.

Ahli Parlimen PAS dari Marang, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang, ketika itu sebagai Timbalan Presiden PAS telah memohon membawa usul yang dinamakan Rang Undang-Undang Persendirian (Murtad) di Dewan Rakyat. Malangnya, usaha sebegitu baik gagal disempurnakan. Ia ditolak sedari awal dan tidak diberi laluan untuk dibahaskan.

..................

Itulah keluhan pemimpin yang benar-benar ikhlas  nak kepada tertegaknya perundangan Islam, bukan macam  pemimpin Umno, mulut kata nak hati tak suka, perbuatan jauh sekali...

  Tapi malang sungguh  rakyat Malaysia, masih  percayakan kepada Umno yang memang ternyata cakap tak pernah tak bohong  melainkan bohong semuanya

Sampai bila rakyat Malaysia nak tunggu dan tidak mahu melaksankan hudud dan bersubahat dengan Umno Bn didalam perkara melaksanakan hukum hudud?

Bersekongkol adalah sama dengan bersubahat, bersubahat adalah sama dosanya dengan orang yang melakukan kejahatan!

Sendiri fikirlah....! 

Sunday, July 10, 2011

Penipuan Bersiri SPR

Tarikh Lahir  1880


Di Malaysia ada manusia terTUA di DUNIA...apa kata SPR n juak2 UMNO No_KP_Baru/ No KP Lama/ Nama/ Bangsa/ Tahun_Lahir/ Umur

790610740022 1448642 WONG SENG CINA 1879 132

800501030028 A0993271 NAZMI BINTI HARUN MELAYU 1880 131

850710740048 3498040 NG KHOA CINA 1885 126

850608740017 1453245 KONG KEW KEE CINA 1885 126

450826085273 0592818 NG AH KOW CINA 1886 125

870608740058 1392190 WONG YEE CINA 1887 124

881101080023 0336299 ITAM LATIH 1888 123

881112610069 2106517 MOHAMAD MELAYU 1888 123

881003740059 0439199 WONG PIN CINA 1888 123

890624713118 2110938 MURUGAI A/P RAMAMOORTHAI INDIA 1889 122

901102740113 0363429 HOW TOH YOON CINA 1890 121

910103740048 0387294 MOK SOON HOONG CINA 1891 120

910812740032 0914383 AH SEE CINA 1891 120

921012750017 2112135 DOORASAMY S/O PARASAMY INDIA 1892 119

921108740075 0439792 LIANG KWAY CINA 1892 119

931218740147 0596852 LEE KOOI CHIEW CINA 1893 118

931108080037 0357301 HAJI ABDUL MUTALIB MELAYU 1893 118

931116080010 2587063 HAJI HALIJAH BINTI ENDUT MELAYU 1893 118

930920740089 3841080 WONG AH SIEW CINA 1893 118

930104750019 2779357 SUPPIAH S/O SUPPIAH INDIA 1893 118

941124740073 0617600 POON SUM CHOON CINA 1894 117

940601740064 1413720 CHONG CHUI CINA 1894 117

940503740167 1042990 LEONG YAK CINA 1894 117

941231080015 4063070 YOK GUNONG ORANG ASLI 1894 117

951129740055 0608134 LEE AH NGEE CINA 1895 116

950720710019 7599200 ASA SINGH INDIA 1895 116

960913740088 1850228 SADRI B ALAM MELAYU 1896 115

961024740074 2077418 LOH YAN TAN CINA 1896 115

961122740078 0588769 LOH TAI HOI CINA 1896 115

960408740255 7603072 YONG CHAN CINA 1896 115

971123740159 0392250 LAI CHOONG YOOK CINA 1897 114

970811080049 3514775 GOVINDASAMY INDIA 1897 114

971231743699 1066220 HEE PENG FOOI CINA 1897 114

980605740076 1413246 WONG SAM NOOI CINA 1898 113

981121080256 0585983 LEE YOKE KWAI CINA 1898 113

980503740147 1042943 YON LOON CINA 1898 113

980531750019 1382853 A K RETHNAM CHETTEER INDIA 1898 113

980607750059 1449825 SINNATHAMBY S/O AVADAI INDIA 1898 113

981125740100 0623105 CHAN SOON CINA 1898 113

980410750573 7638932 K.SHAIK DAWOOD INDIA 1898 113

981017740031 0366169 NG AH TEE CINA 1898 113

991107740157 0326715 WONG SEN CHEANG CINA 1899 112

991203740069 2583162 TEOH KOK TONG CINA 1899 112

991202710052 0591839 LAU TEE CINA 1899 112

991231741990 8156595 NGAN SUAR @ NGAN OH SUAR CINA 1899 112

991120740020 0619180 THAM LEAN TAI CINA 1899 112

991126710148 0410514 LEE KWAI FONG CINA 1899 112

990615740079 1406250 YIP PENG CINA 1899 112

990509740083 1078174 CHANG KWONG CINA 1899 112















 Bacaan seterusnya     http://rubbertapperz.blogspot.com/




Friday, July 1, 2011

RISIKO HURU-HARA - Polis Berguru dari Penasihat 25%

 -Maklumat yang diterima daripada risikan mendapati ada pihak tertentu dan anasir asing cuba eksploitasi keadaan-

"Jika  perhimpunan ini diadakan juga, ia boleh cetuskan  ketegangan, keadaan huru-hara, kemusnahan harta benda, kecederaan, malah mungkin melibatkan kehilangan nyawa." -
- Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar

 BERSIH  sudah di Bersihkan!

Berikutan kelemahan Umno dan BN didalam menghadapi gelombang kebangkitan rakyat diatas ketidakpuasan hati rakyat terhadap kerajaan barisan nasional mutakhir ini, pihak polis didapati terang-terangan mengikut telunjuk pihak-pihak yang berkepentingan didalam Umno BN

Seperti kata ketua polis negara "Berdasarkan risikan, penilaian dan taksiran keselamatan Polis Diraja Malaysia, jika perhimpunan ini diadakan juga ,boleh cetuskan ketegangan, keadaan huru-hara, kemusnahan harta benda, kecederaan malah mungkin kehilangan nyawa"

"Maklumat yang kita terima turut sahkan ada usaha oleh pihak-pihak tertentu dan anasir-anasir asing yang cuba mengambil kesempatan dan mengeksploitasi keadaan yang berlaku"

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
     Jika betul ada anasir-anasir yang cuba mengambil kesempatan yang didakwa oleh Ketua Polis Negara
terhadap Perhimpunan Bersih sepatutnya pihak Polis mengambil tindakan terhadap pihak-pihak yang dikatakan cuba menggagalkan perhimpunan Bersih, bukan menangkap , merampas segala peralatan seperti baju berwarna kuning.

boleh cetuskan ketegangan, disini sebenarnya bukan ketegangan dikalangan rakyat tetapi ketegangan dikalangan pemimpin umno,  kegelisahan takut kehilangan kuasa, kebimbangan akan kejatuhan daripada tampuk pemerintahan, bila melihat sambutan yasng begitu tinggi dikalangan rakyat seperti yang dilaporkan oleh staronline.

Polis pula bertindak mengikut arahan yang dikatakan anasir-anasir  asing, sebenarnya itu adalah arahan dari Umno yang didalam ketakutan dan kebimbangan. Sedikit sebanyak penasihat yang dilantik oleh PM juga berperanan didalam situasi disini! Mungkin inilah yang dimaksudkan oleh Ketua Polis Negara anasir-anasir asing tersebut? Wallahu'alam
Dalam banyak perkara, polis tidak profesional bila bertindak secara tidak adil terhadap pihak pembangkang atau rakayat biasa! Sebagai contoh  untuk kes bersih  polis bertindak atas laporan yang dibuat dikatakan sebanyak 1,830 laporan dibuat oleh pelbagai pihak yang membantah perhimpunan bersih tetapi bila kes-kes yang melibatkan pemimpin-pemimpin umno rasuah dan yang ada kepentingan bagi pihak umno pihak polis buat buta dan pekakkan telinga sahaja!
Tak perlulah dinyatkan disini,kerana rakyat boleh menilai dan mencari sendiri apakah isunya! Kecuali ahli umno yang dah tertelan lencana umno atau bn sahaja yang tidak akan mengakui kesilapan pemimpin umno!
Ahli umno yang tertelan lencana ini akan menjadi pengikut yang membuta tuli dan tak akan nampak kesalahan pemimpin mereka!

Friday, May 20, 2011

Petua Nak Jimat Minyak Petrol.

Menempuh era kepayahan ini... berikut ini dinyatakan petua untuk mengisi minyak dipam petrol dengan lebih jimat:


Ni petua yang baru aku dapat dari petugas stesen minyak petronas selayang... masa2 tengah gawat dengan harga minyak naik melambung ni tentu korang nak isi minyak dengan harga yang dulu atau lagi murah dari dulu aku dengan supervisor minyak ni agak rapat la, so dia rasa aku org yang agak sesuai kot utk dia berikan tips mcm mana nak turunkan harga 2.90 sen kat pam minyak jadi 1.98 or suka ati korang la nak letak berapa sen… mula2 mmg aku tak percaya... tapi... ...

1. korang kena gi kaunter pam tu cakap nak isi penuh bagi le berapa pun... dengan mengatakan isi penuh jer korang boleh setting balik harga kat pam korang pilih tu... tak kira la pam 1 ke, pam 2 ker jgn pam angin atau NGV sudah la...

2. korang gi balik kat pam korang tu, dan jgn angkat nozel lagi.

3. kat pam tu kan ada dua punat2 utk nomor (bukan utk credit card tau) yang bawah pada screen liter tu... kira mcm nak isi manual nyer harga la

4. korang tekan 'clear' - utk resetkan harga yang kaunter minyak tu set tadi

5. then korang tekan enter - 3x

6. then korang tekan '0' , '0' , '1' , '9' , '8' (1.98 sen seliter) atau korang tekan la berapa pun korang suka

7. pastu korang tekan enter - 3x sekali lagi

8. tekan butang clear - 2x

9. then korang tekan berapa puluh korang nak isi

10. tekan enter lepas dah masukkan nilai isian pastu... supervisor petrol pam akan jumpa korang

"woi apa ko buat ni... main tekan-tekan ni... xde keje lain ker...!!!!" so korang dengan muka tersipu-sipu isi jer la minyak dengan harga baru kerajaan RM 2.90 seliter... - jom borak

Saturday, April 30, 2011

First Lady of Malaysia..

Maharaja Britain tak ikhtiraf First Lady Malaysia...
 
Salam Sejahtera,

Kita lihat siapa yang kena.... Sebelum ini bila kes FLOM ditanya di dewan Parlimen, maka Nazri Aziz berbuih mulut mempertahankan Bik Mama sebagai FLOM....

Namun apa yang terjadi sekarang.... Siapa yang kena jemput...mana pi FLOM...

Inilah Idealisme Sebenar Pemimpin Umno

KOLEKSI UMNO HINA ISLAM

image 
      Terlajak Perahu Boleh Diundur, telajak kata buruk padahnya! Dibawah ada petikan ucapan dan kenyataan akhbar pemimpin Umno.
      Tak tahulah mereka ketika berkata-kata itu mereka masih jahil atau dengan niat mereka nak hina Islam atau  demi politik semata-mata!

1..(Kenyataan Tun Dr. Mahathir kepada wartawan pada 3hb Mac 1994 di Nilam Puri, Kelantan Darul Naim): Hukum rejam kepada penzina adalah primitif

2..(Kenyataan Najib Razak pada 20hb April 1983 kepada para wartawan): Negara akan huru-hara sekiranya undang2 Islam dilaksanakan -
Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 30 April 1992 di perjumpaan Ketua2 UMNO bahagian Johor). Saya nak tahu siapakan di antara ahli2 Pas yang sanggup memotong tangan orang jika hudud dilaksanakan di Kelantan. Barangkali Nik Aziz akan melakukannya. Jika benar kita nak tengok apa yang berlaku selepas hukum itu nanti.

3..(Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 14 Ogos 1994 di Pasir Mas Kelantan). Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam.
Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan). Apakah hukum hudud mesti dilaksanakan juga walau apa pun keadaan sehingga mendatangkan mudarat kepada orang Islam. Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum2 yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan? – Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan)

4..(Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan) Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasik. -

5..(Tun Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa, 14 Julai 1992) “Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan.Ini sangat memalukan ummat Islam, kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja.”

6..(Sulaiman Daud, temubualnya dengan media massa, 20 Ogos 1993)” Pada pendapat saya, undang-undang Islam tidak sesuai dilaksanakan di Malaysia sekarang. Lebih baiklah undang-undang yang ada dikekalkan

7..(Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pusat Bahasa Nilam Puri, Kelantan, 3 Mac1994. “Saya cabar Kelantan laksana hukum hudud di depan orang bukan Islam.”

8..(Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pusat Bahasa Nilam Puri, Kelantan, 3 Mac 1994) Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasik

9..(Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, 14 Ogos 1994). “Al-Quran perlu ditafsirkan semula untuk disesuaikan dengan keadaan masa kini.”

10..(Tun Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa selepas sidang Majlis Tertinggi UMNO, 1994). “Saya akan mempastikan bahawa negeri-negeri yang diperintah oleh Barisan Nasional tidak akan melaksanakan hukum hudud.”

11..(Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). “Kerja yang paling sesuai bagi Tok Guru (ulama’) ialah mengajar, bukan mentadbir.”

.12..(Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). “Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam”.

13..(Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). “Kita (Kerajaan Pusat) akan ambil tindakan jika Kelantan meneruskan usaha melaksanakan hudud.”

14..(Tun Dr. Mahathir Mohamad, kenyataannya kepada wartawan, 30 April 1992). “Bukan kerana dengan melaksanakan hukum hudud saja kita boleh menjadi Islam. Kita tengok banyak negara Islam yang tidak melaksanakan hukum hudud,tetapi tidak bermakna mereka tidak Islam.”

15..(Tun Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan wartawan, 18 Ogos 1991. “Perlaksanaaan hukum hudud boleh menyebabkan umat Islam menjadi mundur kerana tidak boleh bersaing dengan orang bukan Islam apabila orang Islam dipotong tangannya dan dilakukan hukum hudud yang lain, sedangkan orang bukan Islam tidak dikenakan.”
16..(Tun Dr. Mahathir Mohamad, bercakap kepada wartawan, 24 April 1992) . “Jika mereka hendakkan sangat hukum hudud, mereka kenalah cuba hukum mereka sendiri atau mahkamah mereka sendiri. Mereka seronok nak potong tangan orang, seolah-olah jika tidak potong tangan, tidak Islam. Sekarang kita nak tengoklah mereka boleh buat atau tidak.”

17..(Datuk Seri Najib Tun Razak, bercakap kepada wartawan, 20 April 1992): “Kerajaan Kelantan harus dipertanggungjawab jika berlaku huru hara, ketidakstabilan politik, perpecahan di kalangan umat Islam dan kegelisahan rakyat apabila hukum hudud dilaksanakan di negeri itu.rakyat harus menyoal perlaksaaan hukum itu menguntungkan atau menyebabkan perpecahan pertentangan dan ketidakstabilan politik. Tidak semua negara Islam mengamalkan hukum hudud, bahkan ada negara Islam lebih makmur tanpa hukum itu.”

18..(Dr. Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Papar, Sabah, 2 Mei 1992). “Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam sudah tidak ada tangan dan kaki? Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa-bangsa lain, kalau sifatnya sudah tidak cukup? Hukum hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama.”

19..(Datuk Dr. Yusuf Nor, temubualnya dengan Radio Tiga Ibu Kota, 6 Mac 1994) “Sebarang undang-undang yang dilaksanakan di Malaysia sekarang yang selaras dengan undang-undang Islam boleh dianggap sebagai undang-undang Islam.”

20..(Dr. Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). “Melaksanakan hukum hudud sehingga melemahkan orang Islam sehingga menjadi masyarakat kucar kacir dan ditindas oleh orang lain tidaklah secucuk dengan ajaran Islam.”

21..(Tun Dr. Mahathir Mohamad 2/5/92) ‘Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam rakyat Islam yang mati dan kudung sudah tiada tangan dan kaki. Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa-bangsa lain kalau sifatnya sudah tidak cukup. Hukum Hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama’.

22..(Dato’ Seri Najib TunAbd Razak 20/4/93) ‘Negara akan huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan’.

23..(Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi: 13/11/99) ‘Apa erti negara Islam jika mundur’.


MENGHINA HUKUM MENUTUP AURAT DAN MENGALAKAN RATU CANTIK 

24..(Tun Dr. Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997). “Apakah kalau kita tidak tutup (aurat) kita tidak Islam? Banyak benda yang disuruh oleh agama Islam yang kita tidak buat, tetapi kita masih Islam”.

25..Tun Dr. Mahathir Mohamad: 5 September 1997, PWTC, Perhimpunan Agung UMNO). Tujuan menutup aurat ialah kerana di zaman Nabi, Arab Jahiliyyah mempunyai nafsu yang kuat sehingga sering menculik dan merogol wanita daripada kabilah-kabilah lain. Akibatnya ialah peperangan antara mereka yang tidak pernah tamat”.

26..(Tun Dr. Mahathir Mohamad, Utusan Malaysia, 19 Julai 1997) Apabila tiga orang gadis Melayu Islam, Fahyu Hanim Ahmad,18 (Alor Setar), Noni Mohamad, 19 (George Town), dan Sharina Shaari 23, (Alor Setar), menyertai pertandingan Miss Malaysia Petite 1997 yang diadakan di Classic Ballroom, Hotel Holiday Villa Subang Jaya 13 Jun 1997 ditangkap oleh lima pegawai JAIS, Tun Dr. Mahathir yang ketika itu sedang bercuti di Okoyama, Jepun mengulas: “Cara ini meninggalkan kesan buruk sampai ke bila-bila kepada pihak yang terlibat termasuk keluarga mereka. Orang-orang ini tidak faham apa yang dikehendaki oleh agama. Inilah masalahnya apabila kita memberi kuasa kepada orang-orang yang tidak tahu menggunakan kuasa”.


MENGHINA DAN MEMECAT ULAMA’

27..(Tun Dr. Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997). “Saya bukan lawan semua dengan mufti, tetapi mufti (Dato’ Ishak Baharom) yang semacam ini bukan mufti. Ulama’, macam-macam ulama’ ada.”Takkan satu orang boleh mendakwa diri dia ulama dan kita mesti sembah dia inilah waris nabi, bukan main senang. Masuk persatuan ulama’ jadi waris nabi. Syed-syed pun tak pernah berkata macam itu, yang kata dia keturunan nabi, keturunan sahabat-sahabat nabi – pun dia tak kata macam itu. Ini mana-mana tempat membuat dakwaan bahawa ‘ulama’ adalah waris nabi’. Mudah nak jadi waris nabi. Tak payah sapa pilih.”

28..(Tun Dr. Mahathir Mohamad, 8 Nov.1991, Perhimpuan Agung UMNO, PWTC). ” Ajaran ulama’ inilah yang menyebabkan umat Islam menghabiskan hayat mereka semata-mata mebuat persedian untuk akhirat. Dan untuk ini, berbagai-bagai ibadat dicipta dan ditokok-tambah untuk memenuhi masa hidup mereka”.
Lanjutan dari gesaan Mahathirlah maka Sahibus Samahah Dato’ Ishak Baharom ditamatkan perkhidmatan beliau sebagai Mufti Selangor hanya kerana bertegas agar pelaksanaan hukuman Hudud dilaksanakan dan juga kerana menyebabkan tiga orang ratu cantik Melayu-Islam didakwa di Mahkamah Syariah.


MENGIZINKAN MAKSIAT MEMBELA ORANG BUAT MAKSIAT

29..Dato’ Seri Abdullah Ahamd Badawi Jun 2001 : Tiada sebarang peruntukan dalam Enakmen Jenayah Syariah (Selangor) 1995 yang memberi kuasa kepada penguatkuasa agama negeri untuk menangkap umat Islam yang berada di premis yang menghidangkan arak sekiranya mereka tidak meminumnya.
Menteri Besar Selangor Datuk Seri Abu Hassan Omar Jun 2001 : menyifatkan bahawa tindakan pegawai penguatkuasa Jabatan Agama Islam (JAIS) menangkap 31 orang mengikut Seksyen 10 Enakmen Jenayah Syariah Selangor 1995 pada 10 Jun merupakan satu kekhilafan dalam mentafsir undang-undang.

30..Dato’ Rais Yatim Jun 2001 mengkritik tindakan JAIS berikutan langkah pegawai dan kakitangan Jabatan tersebut melakukan serbuan dan tangkapan terhadap 25 orang Islam dalam sebuah pub “The Ship” di Damansara Utama, Selangor pada 11 Jun 2001 atas kesalahan orang Islam tidak dibenarkan membuat persembahan atau bekerja di dalam premis yang menjual minuman keras : “Apabila undang-undang ini dikuatkuasakan, saya percaya masalah seperti ini akan berkurangan dan dapat diketepikan. Walaupun undang-undang ini akan dikuatkuasakan, kita mesti terus berhati-hati juga tentang sistem penangkapan dan penguatkuasaan supaya persepsi orang ramai terhadap kuasa yang ada tidak bercanggah, konon sewenang-wenang dilakukan tangkapan dan sebagainya,” katanya. [sumber]

Friday, April 29, 2011

Monday, April 18, 2011

Jambatan Lapang Pari Telah Dibaiki - Dalam Proses Menaik Taraf

  Hanya Boleh Dilalui Motorsikal Sahaja

    Salam!
            
          Bermula 17hb. April,   Jambatan Lapang Pari yang rosak telah dibaiki secara gotong-royong oleh Pas Cawangan Kuala Pa' Amat dan sudah boleh dilalui oleh kenderaan kecil sahaja!

Ini kerana pihak JKR melalui syarikat yang dilantik sedang  memulakan kerja-kerja pemeriksaan  kesesuaian tanah untuk membina jambatan yang baru!

Saturday, April 9, 2011

JAMBATAN LAPANG PARI TAK SELAMAT ! !! !!! !!!!

      Membahayakan pengguna terutamanya motosikal

      Jika anda seorang pengguna jalan  yang tetap iaitu  itu satu-satunya jalan  alternatif yang ada jika anda hendak ke Airport  mulai saat  ini anda  dinasihatkan supaya tidak mengunakan jalan dari Pantai Cahaya Bulan,
Kg. Jaya Setia, Desa Taman Buaya.  Kerana jambatan tersebut sudah terlalu uzur


                                                    Lantai bahagaian bawah patah





Pagar dan bawah lantai yang reput dan patah

Sekeping Lantai yang terkeluar membahaya kan pengguna!


        Kepada Pengguna jalan yang hendak ke Airport supaya tidak menggunakan laluan artenatif ini  kerana risiko terlalu tinggi. Harap maklum!

Monday, April 4, 2011

Satu Lagi Projek Kerajaan Barisan Nasional

      Motto Satu Malaysia  -  Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan
Tapi didalam artikel ini bukan saya nak perkatakan tentang motto satu Malaysia, walaupun motto itu sendiri boleh dihuraikan dari sudut negatifnya berdasarkan sikap kerajaan Persekutuan terhadap rakyat majoriti!
     Apa yang nak saya kemukakan didalam artikel ini ialah perihal banyak projek kerajaan umno bersama barisan pakatan mereka (mca dan mic). Berdasarkan gambar dibawah berilah anggapan anda,

Wednesday, March 16, 2011

Halalkah Roti Canai Yang Kita Makan?

Anda Suka Makan Roti Canai??

Roti  Canai! Satu nama sarapan pagi yang utama di Malaysia! Malaysia sangat bertuah kerana mempunyai berbagai bangsa didalamnya  yang secara langsung membentuk satu komuniti penduduk yang tidak jauh dari segi amalam pemakanan mereka!
Mengikut satu kajian, roti canai bukan asal dari india, tetapi  penebar roti canai ramai dikalangan  India dan India muslim dan  mamak!

Telur Yang Sedang Dicuci 


 Roti Canai mempunyai berbagai jenis dan campuran, ada roti canai kosong, telur, sardin , pisang dan berbagai  jenis lagi mengikut permintaan penggemar roti canai yang sentiasa berubah citarasa!
Apa yang nak disentuh disini ialah kebersihan pada penyediaan sebelum roti canai itu boleh dimakan terutamanya pada roti canai yang dicampur telur atau dengan nama roti telur!
Kerana kita tahu roti telur sudah tentunya roti tersebut dicampur dengan telur ayam yang dipecahkan ditepi  ‘piring besi’ ketika roti sedang panaskan diatas piring tesebut.
 Ketika sedang membuat roti canai, seseorang penebar roti canai hanya mengambil telur yang telah berada berhampiran dengan piring  besar  tempat membakar roti tadi.
Seandainya telur tidak dibasuh terlebih dahulu sudah tentu ramai yang akan terkena dan makan roti canai yang terkena  najis tahi ayam yang melekat pada telur ayam tersebut. Termasuk juga  mereka yang tidak makan roti telur tadi. Kerana tangan yang sama juga yang memegang telur ayam tadi yang menebar roti kosong itu! Penebar hanya mengelap tangan mereka dengan apron atau kain yang ada berdekatan dengan dapur sahaja!
Oleh itu berhati-hatilah ketika singgah di mana-mana gerai roti canai, perhatikan bekas telur mereka berada didalam bekas yang macam mana? Sama ada masih didalam sarang telur atau sudah dimasukkan
Telur Yang Sudah Dibasuh/dicuci
didalam  bekas atau raga plastic?  Kalau telur tersebut kelihatan berada didalam bekas plastic yang berfungsi sebagai tapisan boleh lah diandaikan telur tersebut sudah dibasuh atau dicuci!
Islam melarang keras penganutnya memakan benda kotor dan haram seperti  yang ditegaskan didalam alQuran

Komen