Skip to main content

Makna pada Simbol-simbol Facebook

INI MEMANG DIRANCANG ATAU SECARA KEBETULAN?

Lihat video  ini!




Didalam graf diatas mempunyai simbol-simbol yang digunakan di dalam Facebook
                           Berada ditengah-tengah (2010) bintang 6 penjuru adalah bendera Israel


Simbol Ini ada pada baju yang dipakai oleh  Mark Elliot Zuckerberg

Simbol atau Lambang LIKE
- bermakna jika anda Like maknanya anda adalah kawan dan suka kepada Israel!
Apakah yang mahu dilakukan bila situasi ini terbentang dihadapan kita, umat Islam? Apakah alternatif kita? Mampukah kita  umat Islam membina rangkaian seperti FB untuk kita gerakkan satu networking yang merangkumi seluruh dunia seperti yang dibuat oleh Mark Elliot Zuckerberg?

Umat Islam mampu lakukan jika didalam diri seluruh umat Islam buang jauh sifat yang melemahkan semangat orang Islam selama ini.

INFORMATION AWARENESS OFFICE  IAO -USA
Lambang Ini ada didalam duit 1dollar US  -  All-Seeing Eye

 In-Q-Tel secara langsung menyokong segala aktiviti CIA





 Bukti I-Q-Tel menyokong segala aktiviti CIA






Nama-nama yang dikaitkan dengan  In-Q-Tel
Facebook turut menyumbang  kepada IAO ini. Sebab itu Israel menjadi anak emas kepada Amerika Syarikat. Apa yang dibuat oleh Israel menjadi halal semuanya, termasuk menindas penduduk Palestine di tanah air sendiri.


  Mark Elliot Zuckerberg (Presiden Facebook)






Apakah tindakan seluruh umat Islam seterusnya?

Boikot telah lama dijalankan, namun Yahudi masih tetap disitu, dan semakin kukuh dan angkuh lagi. Apa yang sebetulnya perlu  dilakukan?

Untuk menjawab persoalan ini sebenarnya kembali kepada diri umat Islam itu sendiri. Sejauh manakah umat Islam itu menghayati ajaran Islam sebenar, sejauh mana umat islam berusaha untuk maju, sejauh mana  persatuan  yang dibina untuk menjadi umat yang kuat dan bijak?


Tetapi ini dinafikan oleh Bank Negara Malaysia berkenaan adanya persamaan logo pada wang syiling  10 sen dengan bendera Israel.

Comments

chinchilla said…
Seram pula apabila tahu yang kebatilan dirancang dengan sangat teliti walhal yang memperjuangkan kebenaran masih berpecah-pecah. Allahu Rabbi, lindungi kami, jadikanlah kami si celik berani yang juga berilmu, merancang, melaksanakan dan meyebarkan kebenaran.

JazakAllahukhair kepada yang berkongsi~

Kindly include each other in our du'a,
AHKZ
chinchilla said…
Assalamu'alaikum wrt wbt.

Seram pula apabila dapat tahu yang kebatilan telah, sedang dan akan terus dirancang dengan teliti tanpa pengetahuan pencari dan penyebar kebenaran.

AllahuRabbi, semoga Allah lindungi semua pencintanNya.

Semoga yang mencari dan menyebarkan kebenaran berusaha menjadi si celik berani yang juga merancang seperti penggiat kebatilan di atas.

Ya Allah, kuatkan kami atas jalanMu. Lindungilah kami daripada kesesatan. Ameen Ya Rabb~

Kindly include each other in our du'a,
AHKZ

Popular posts from this blog

MENDUKUNG BIAWAK HIDUP – SAMPAI BILA?

Apakah maksud  peribahasa biawak hidup? Mengikut kepada daftar kata Dewan Bahasa dan Pustaka takrifan secara langsung kepada Biawak Hidup tak ada tetapi ayat yang dibina  berbunyi begini; “mengasingkan diri, tidak melibatkan diri: kalau awak terkena satu­-satu hal kelak, saya akan ~ diri kerana saya tidak sanggup mendukung biawak hidup (Maksud dari perkataan Berlepas Diri)” Ada Persamaan dengan peribahasa: Tiada Beban Batu Digalas Maknanya berlepas diri daripada menanggung beban yang tidak wajib seseorang itu menanggungnya! Kerana biawak itu masih hidup, biawak itu boleh mencari makan dengan sendiri, kenapa pula seseorang itu nak menyusahkan dirinya menanggung beban mendukung biawak yang hidup Banyak peribahasa pepatah Melayu yang menggunakan perkataan biawak, mungkin  kehidupan orang-orang Melayu  kita begitu berkait rapat dengan alam! Menjadikan kita manusia yang begitu menghayati alam ! Tetapi orang kita terlalu lemah dan begitu mudah didodoikan dengan bahasa ala

Barangan Muslim

AYUH RAKYAT MALAYSIA, KITA SOKONG BELI-GUNA BARANGAN MELAYU (ISLAM) 1. Roti Gardenia (Syed Mokhtar). 2. Beras Jasmine (Syed Mokhtar). 3. Minyak Masak Tiara (FELDA). 4. Minyak Masak Saji (FELDA). 5. Susu Pekat Manis Saji (FELDA). 6. Susu Cair Saji (FELDA). 7. Maggie Sajimee Saji (FELDA). 8. Mayonis Saji Mayo Saji (FELDA). 9. Marjerin Pelangi (FELDA). 10. Sos Cili Pelangi (FELDA). 11. Sos Tomato Pelangi (FELDA). 12. Jem Peanut SunBear (FELDA). 13. Sardin Agromas. 14. Sardin Pertima. 15. Kopi Hang Tuah. 16. Bihun Sufi. 17. Mi Kuning Sufi. 18. Kuey Teow Sufi. 19. Garam Sufi. 20. Sos Lada Hitam Sufi. 21. Sos Cili/Tomato Sufi. 22. Kicap Masin/Manis Sufi. 23. Tepung Goreng Sufi. 24. Minyak Masak Sufi. 25. Telur Cap Sufi. 26. Ubat gigi Najwa. 27. Ubat gigi Halagel. 28. Garam Halagel. 29. Tepung gandum Cap Bidara. 30. Tepung gandum Faiza. 31. Jus minuman Safina. 32. Syampoo D’herbs. 33. Pasaraya Mydin. 34. Pasaraya MyMart  (kedai keluaran Mydin). 35. Bihun Kampung. 36. Burger Ramly. 37. Air Min

Pasaraya jadikan anjing sebagai pengawal?

Anjing Menjadi Pengawal? Sebuah Pasaraya yang terletak di Lembah Sireh didapati beberapa ekor anjing menjadikan tempat parking bawah bangunan Pasaraya tersebut sebagai tempat 'beristirehat'. Ianya dikhuatiri mengganggu pelanggan yang hadir untuk membeli belah di Pasaraya tersebut. Bukan itu sahaja, anjing-anjing yang banyak itu juga berkeliaran disekitar  deretan bangunan kedai makan yang hampir dengan sungai. Diharap pihak berkuasa mengambil tindakan yang segera untuk mengelakkan dari kes-kes seperti digigit anjing yang terjadi sebelum ini.