Monday, May 6, 2013

Berakhir Sebuah Episod Harapan Baru

Penipuan Menidakkan Harapan Rakyat

Kemenangan yang diraih oleh BN  itu adakah kemenangan selesa dan lahir dari perjalanan ssistem pilihanrayaa yang bersih dan telus.

Jangan mudah percaya, dizaman yang serba canggih, serba moden bukan semua akses boleh kita guna pakai sebagai sandaran untuk menjalankan segala gerak-kerja demi memberi bukti kepada orang awam bahawa apa yang ditonjolkan itu adalah suatu  ketelusan

Sebaga contoh dakwat kekal, itu bukan satu-satunya bukti bahawa itu adalah bukti ketelusan, walaupun didalam pelaksanaannya adalah diragui kerana ianya boleh hilang hanya dengan sekali basuh dengan basuhan menggunakan sabun biasa sahaja



IC Tak Tahu, Negaraku tak boleh, warganegara mana kau?

Tidak Kenal Nama PM



Terguris rasa hati bila begini sekali polis menantang bagai minyak yang penuh si pencoroboh demokrasi dari kalangan warga asing ini.

 Sudah tentu  si warga asing ini akan terfikir alangkah istimewanya mereka pada pemimpin Umno Malaysia





Sungai Siput : proven 4 buses bring bangla from JB



Sekolah Taman Segar




























Taktik Kotor SPR bantu memenangkan BN !
Dari pukul 5 ptg hingga 11 malam peti undi belum sampai-sampai lagi...?

Terbaru...Dikemas-kini
Admin akan terus menambah koleksi video yang diambil dari mana-mana website untuk dijadikan bukti penipuan umno-bn didalam Pilihan raya ke 13 ini

Ketidaktelusan terbuka luas. Jika benar nak wujudkan ketelusan didalam Pilihanraya wujudkan situasi yang tidak ada ruang langsung untuk orang awam mengesyaki adanya unsur-unsur penipuan.

Contohnya ialah tidak kekalnya Dakwat yang didakwa kekal oleh SPR, Peti undi yang diangkut tak tahu dari mana datangnya. Pengiraan undi yang tidak telus, bila hanya  wakil-wakil parti sahaja dibenarkan masuk sewak kiraan undi protes hendak dilakukan.

Sepatutnya tidak berlaku undi protes kerana disetiap pusat mengundi sudah dikira mengikut saluran, dan  setiap wakil parti ada salinan borang 14.

Satu lagi masalah yang ketara ialah undi pos atau undi awal!

..... dibawah   ini adalah footo-foto tambahan daripada print skren video-video yang ada dan juga dari fb yang sahabat-sahabat post.










                 Demokrasikah jika rakyat umum terpaksa berhempas pulas untuk menjaga agar unndi yang mereka buang didalam peti undi pada awa pagi  dihari menngundi 5.5.2013 itu tidak dikhianati oleh SPR dan tidak dibantu oleh pihak polis? Demokrasikah begitu, bukankah swepatutnya polis yang bersungguh-sungguh menjaga agar perjalanan pengundian adil, telus aman, tetapi pada 5.5.2013 adalah sebaliknya, iaitu rakyat yang menjadi sukareawan menangkap pengundi hantu, mengejar pegawai spr yang membawa lari atau cuba memasukan undi yang entah dari mana kedalam peti yang dikehendaki.


No comments:

Komen